Diğer Yazarlar
Tüketicilerde Hayal Kırıklığı Yaratıyor
İLBİLGE GENÇ:
BASİAD Sayman
Sigortacılık, mal ve can adına, her türlü kıymeti içine alan, yelpazesi oldukça geniş ve bir o kadar da önem arz eden bir sektör. Bu denli önemli ürünlerin, sigorta acentesi olmayan kişiler tarafından promosyon amaçlı satılması sektöre zarar veriyor.
Acenteler Alternatif Satış Kanallarından Korkmuyor
CENGİZ KOLLUGİL:
Kayseri Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Alternatif satış kanallarının oluşumundaki amacın mantığına karşıyım. Amaç sigorta sektörünün büyümesinin hedeflenmesi olarak gösteriliyor. Oysa internetten satış, çağrı merkezleri, PTT şubeleri, bankalar gibi alternatif dağıtım kanallarının sektöre yeni poliçe dahil etmeleri söz konusu değil.
Promosyon Peçete Mi? -Poliçe mi?
CENGİZ KOLLUGİL:
Kayseri Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Sigorta sektöründeki son yaşananlara şahit oldukça bu kadar başıboş, bu kadar laçka, bu kadar itibarsız bir sektör daha düşünemiyorum. Kural tanımayan satışlar, kuralsız reklamlar, kuraldışı rekabet hep bizim sektörde. Şimdi de “Yakıt alana trafik poliçesi bizden, telefon abonelerine işyeri, konut sigortası hediye, 0 km otomobil satışlarında kaskonuz bizden” gibi pazarlama teknik ve hileleri ile karşı karşıyayız.
Biraz Empati…
Selim BALIKÇI
Tek görevi üretmek olan acenteyi zarardan mesul tutarak komisyon oranlarıyla oynamak “Gözüm seni kesiyor, gücüm sana yetiyor” demek değil midir?
Sigorta Sektörünün Gelişmesine Engel Olacak
ESMA BEKTAŞ:
Kocaeli Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Bir zamanlar filmlerde ya da Tv reklamlarında çok cazip emeklilik vaatleriyle hayat sigortasını, sonra trafik kontrollerinde zorunlu trafik sigortasını duyduk. Aracı çalınan birinden kaskosunun, kaza yapan araçtan koltuk sigortasının gerekliliğini öğrendik. Ama hep ihtiyari görüp, şüpheyle baktık sigorta işlemlerine. Çünkü külfeti peşin, nimeti belirsiz bir şeydi sigorta zihnimizde…
Serbest Tarife Sektörü Kaosa Sürükledi
Afyonkarahisar Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Özerdem, sigorta poliçelerinde serbest tarifeye geçişin sektörü kaosa sürüklediğini söyledi.
Yapılacak Yasal Düzenlemelerle Vatandaş Ve Sektör Korunmalı
HÜLYA ŞAHİN:
Adana Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Öncelikle sigorta ürünlerinin, farklı iş kollarında ''promosyon malzemesi'' olarak kullanılması kabul edilemez. Sigortacılık, hayati değerde çok ciddi bir iş. Bu sebepledir ki müşterilerin çok değer verdikleri sevdiklerini ve büyük emekler vererek sahip oldukları varlıklarını korumak için bu işi meslek edinmiş güvenirliği kanıtlanmış uzmanlar tarafından yapılmasıdır.
Sigorta Bilinci Yerleşti De Biz Mi Satış Yapmadık?
CENGİZ KOLLUGİL:
Kayseri Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Artan personel ve diğer giderleri ile beraber komisyonların düşürülmesi birçok acenteyi zor durumda bıraktı. Adeta yaşam damarları kesildi. Komisyon düşürülmesine şirketlerin cevabı çok basit ve tatminkar değil. Tek cevap: “Zarar ediyoruz”. Haklı olabilirler. Ama fiyatı, teminatları ve şartları şirketler belirliyor. Şirketlerin yaptığı yanlış hesaplar neden acentelere yükleniyor?
Mesleğimiz Bu Kadar Ucuz Olmamalı
ERSOY KOCAMANOĞLU:
TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi
Tüm kazançları şirketler tarafından belirlenen ve zaman zaman da gerek keyfi gerekse sözde zorunlu nedenlerle komisyon oranları düşürülen bir sektör düşünün… Üzülerek belirtmek isterim ki mesleğe başladığım yıllardan bu yana (1998) hiç kar etmeyen bir sektör var.
Cefakar Acenteyi Kargo Parasına Çalıştırmak İstiyorlar
SERKAN KILIK:
Bursa Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Sigorta acentesini kısaca, sigorta şirketi adına sözleşme düzenleyen ve sözleşmeden doğan haklara karşı sigortalı ile sigorta şirketi arasında aracılık yapan gerçek ya da tüzel kişi olarak tanımlayabiliriz.
Emeğimiz Promosyon Malzemesi Olarak Sömürülmesin
KAMİL BAYRAM:
Giresun Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Sigortacılık gelişmiş ülkelerin en önemli ticari faaliyet dallarından biri ve bu faaliyetin ulaştığı seviye ekonomik gelişmişliğin bir göstergesi olarak kabul ediliyor.
Kaostan Kurtulmanın Yolu, Alternatif Ürünler Satmaktan Geçiyor
MUSTAFA HALİLBEYOĞLU:
Giresun Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Acentelerin gelir kaynakları olan komisyonlar üzerinde güya serbest rekabet ortamı ve branş zararları bahane edilerek (sanki zararların sorumlusu acentelermiş gibi) şirketler tarafından yapılan kesintilere son verilmesi sağlanmalı.
Promosyon Kesinlikle Kabul Edilmemeli
MEHMET HÜVİYETLİ:
Adana Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Et kokarsa tuz, ya tuz kokarsa et ne olacak? İşte tam da bu noktaya gelen bir sektörde çalışıyor olmak, 30. meslek yılımda canımı acıtıyor. Bir Adanalı olarak, güzel ülkemin birçok şehrini gezip, o yörelerin hem güzelliklerini hem de yöresel tatlarını tatmış biri olarak soruyorum: “Adanalı’ya Adana kebabının yanında pilav yediremezsiniz.
Bilek Güreşi Nereye Kadar?
H.ALİ YÜCEL:
Başkent Sigorta Acenteleri Derneği Başkan Yardımcısı
Sektörde bugünlerde ani ve beklenmedik uygulamalarla tam bir bilek güreşi yaşanıyor.
Acentelerin Tahtına, Alternatif Satış Kanalları Oturamayacak
NURGÜL MOLDUR:
Kocaeli Sigorta Acenteleri Derneği Genel Sekreteri
Sektörümüzde yaşanan sıkıntılar çok büyük. Serbest tarife ile girilen trafik sigortası savaşı acenteleri maddi ve manevi zor duruma soktu. Bu savaşta cephede görev alan acenteler oluyor. En büyük zarar da acentelerin.
Çapraz Satışa Ağırlık Verilmeli
EMEL ÖZEL:
Ege Sigorta Acenteleri Derneği Başkan Yardımcısı
Çapraz satış stratejisi, sigorta sektörü gibi henüz bilincin yeterli olmadığı bir sektörde üretimi artırmak için büyük önem taşıyor.
Aynı Çatı Altında Buluşup Maliyetler Azaltılabilir
HAKAN SÖZMEN:
Gaziantep
Sigortacılığa başladığım 1999 senesi ile günümüzü karşılaştırdığımda acaba meslek seçiminde hata mı yaptım düşüncesi aklımı kurcalıyor. O zamanın şartlarında sigorta bilinci bugüne nazaran daha az yerleşmişti; sigortalılar daha az bilinçliydi, haklarını tam olarak bilemiyorlardı, sigorta pazarlaması daha zordu, kasko ve trafik harici branşlarda satış yok denecek kadar azdı.
Kolaylıklar Sağlanmalı, Ekranlar Basitleştirilmeli
MEHMET HÜVİYETLİ:
Adana Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı
Acenteler, trafik sigortalarındaki fiyat değişiklikleri, kaskodaki acımasız rekabet ve herkesin poliçe satmasından dolayı ne zaman şikayet etse şirketlerden, “Çapraz satış yapın” yanıtını alıyor.
Birleşmeden Başka Bir Yol Görünmüyor
MUTLU GÜNEŞ:
Şanlıurfa
Kapitalist sistem maalesef doğa kanunu gibi işliyor. Güçlü olan güçsüz olanı her zaman yeniyor. Ya elindeki yiyeceğini alıyor ya da o bölgeden uzaklaşmasını sağlıyor.
Meslek, KOBİ Statüsüne Kavuşturulmalı
SELİM BALIKÇI
İş paylaşımı mecburiyetinde kalarak portföyü tanımayarak, dağınık bir yapıyla geleceğe güvenle bakılması imkansız. Pazarın stabil hale gelmesi hem acentelerin hem de şirketlerin verimli olması için elzem. En önemlisi sigortalıyı fiyat odaklı olmaktan çıkarıp hizmet odaklı perspektifte kavuşturmaktır.
More Articles...
- Acenteler Kurumsallaşmalı
- Acenteler Rekabete Kendini Nasıl Hazırlamalı? (2)
- Boşa Koysam Dolmuyor, Doluya Koysam Almıyor…
- Dünden Bugüne
- Acenteler de vatandaş da zor durumda kaldı
- Günah Keçisi
- Sigorta Acentelerinde Kurumsallaşma
- Şirketler eğitimlere daha çok önem vermeli
- Acenteyi yok sayan uygunsuz işler yapılıyor
- Fiyatlar arasında uçurumlar oluyor