Sektörden Haberler
ESSAD Güzel Bir Toplantıya İmza Attı
10 Şubat Cumartesi günü toplantımız Kütahya, Bilecik, Afyon, Ankara, Bursa, Uşak ve Eskişehir den katılan meslektaşlarımızla başarılı bir şekilde yapılmıştır.
7 Temmuz 2023 tarihinde TOBB SAİK delege seçimleri yapılacak
Değerli Sigorta Acentesi Meslektaşımız;
Bildiğiniz gibi 7 Temmuz 2023 tarihinde TOBB SAİK delege seçimleri yapılacaktır. Mesleki geleceğimize sahip çıkmak ve yarınlarımız için söz sahibi olabilmek adına sizleri muhakkak demokratik hakkımıza sahip çıkıp oy kullanmaya davet ediyoruz.
Korsan Yazılımlar ve Denetim Eksikliği
5684 sayılı Sigortacılık kanununa göre Sigorta Acenteliği kuruluş şekli, amacı iş paylaşımıyla alakalı kurallar kaideler aranılan nitelikler bellidir.
Üniversitelerde bölümü olan, Kanunla belirlenmiş çerçeve içinde yol alması gereken bir sektörün, denetimsizlik içinde ciddi kayıplar yaşadığını da kaçınılmaz bir gerçektir.
Bu anlam da;
Ceyhan Hancıoğlu: Acentelere sürprizlerimiz olacak
Döviz kurlarındaki yükseliş nedeniyle tüm sektörler hesaplamalarını sil baştan yapmaya başladı. Matematiksel olarak dikkatli olunması gereken bir döneme girildiğine dikkat çeken HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, maliyet artışlarını fiyatlara yansıtmak zorunda olduklarını ancak bunu yaparken tüketicinin fiyat artışları ile olan mücadelesine destek olmayı hedeflediklerini açıkladı.
Sigortanın Enerjisi Yükseliyor
Türkiye’de son 20 yılda özelleştirmeler ve özel sektörün yatırımlarıyla birlikte enerji, sigorta sektörünün önemli iş sahalarından biri oldu. Yıllık 200 milyon dolarlık bir prim büyüklüğüne ulaşılan pazarda sigorta şirketleri sundukları güvenceler ile yatırımcılara önemli kolaylıklar sağlıyor.
TÜSED fırtınadan kaynaklanan hasarlar için uyardı
Marmara Bölgesi’ni etkisi altına alan fırtına sebebiyle sigortalı kıymetlerde meydana gelen hasarlarla ilgili açıklamada bulunan Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği, rüzgârın sürüklediği veya attığı cisimlerin verdiği zararlarda sigortalıların sözleşmelerine ve fırtına klozuna dikkat etmesi gerektiğini vurguladı.
Sigortacılar için yeni savaş alanı: Müşteri deneyimi
Müşteri deneyiminin tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşması ve hiper kişiselleştirmenin merkezde yer alması sigortacılar için olağanüstü müşteri deneyimini modern teknolojiyle sunmayı hayati hale getirdi.
Sigorta yazılım çözümleri sağlayıcısı Stelvio Avustralya’nın genel müdürü Yannick Giguère tüketicilerin artık ihtiyaçlarını tam olarak karşılayan hizmet sunanlarla ilişki kurma lüksüne sahip olduklarını ve daha azıyla yetinmeye istekli olmadıkları için müşteri deneyiminin sigortacılar için yeni bir “savaş alanına” dönüştüğünü belirtti.
Katılım Emeklilik’in fon büyüklüğü 5,4 milyarı geçti
Faizsiz BES’in yanı sıra katılım sigortacılığında da ilerleme kaydeden Katılım Emeklilik, esnek ve ihtiyaca odaklanan avantajlı ürünlerle büyümeyi sürdürüyor.
Katılım esaslı BES ve katılım sigortacılığında öncü olmaktan gurur duyduklarını belirten Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, “850 bin BES sözleşmesi, 220 bin sigorta sözleşmesi, 5,4 milyar TL’yi aşan fon büyüklüğümüz ve getiri şampiyonu olan faizsiz fonlarımızla her yıl sektörün üzerinde büyümeye ve sektörümüzü büyütmeye devam ediyoruz.” dedi.
Katılım Sigortacılığı 2022’de yükselişe geçecek
Hayatta karşılaşılabilecek risklerin yardımlaşma ve dayanışma amacıyla bireyler arasında paylaşılması amacıyla hareket eden katılım sigortacılığı büyüme yolunda hızla ilerliyor. Katılım sigortacılığı, 2022 yılında yeni şirketlerin ve yeni ürünler devreye girmesi ile daha da hareketlenecek.
“Katılım sigortacılığına ilgi arttı… Bu alanda ‘biz de varız’… Yerli ve yabancı gruplar katılım şirketi kurmak için başvuru yaptı… Katılım sigortacılığı şirketleri yeni ürün geliştirme konusunda gaza bastı… BES’te faizsiz fonların performansı göz dolduruyor…”
BES katılımcıları pandemide fonlarını sıkı takibe aldı
7 milyon katılımcı sayısına yaklaşan gönüllü Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES), katılımcılar pandemi döneminde emeklilik fonlarıyla daha yakından ilgilenirken, son zamanlarda fon dağılımını değiştiren katılımcı sayısında da artış yaşanıyor.
More Articles...
- Türkiye Sigorta üst yönetimi strateji toplantısında buluştu
- Yarın Çok Geç Olabilir! Dijital Dönüşüme Hazır Mısınız?
- NN Hayat ve Emeklilik yol haritası belirledi
- Groupama’dan ‘HİSS’ ile ‘farksız’ sağlık hizmeti
- HDI Sigorta teklifi Facebook’tan veriyor, poliçeyi acente kesiyor
- ‘Butik hizmetimizi acente kanalımızla yayacağız’
- Acentelerin Gelirlerini Artırmaya Gayret Ediyoruz
- ‘Otomatik katılım’da öncelik güven
- ‘Her acenteyi kendi ölçeğinde ödüllendirmeyi amaçlıyoruz’
- Sompo Japan Sigorta müşteri deneyiminde çıtayı yükseltti