Kolaylıklar Sağlanmalı, Ekranlar Basitleştirilmeli
MEHMET HÜVİYETLİ:
Adana Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı
Acenteler, trafik sigortalarındaki fiyat değişiklikleri, kaskodaki acımasız rekabet ve herkesin poliçe satmasından dolayı ne zaman şikayet etse şirketlerden, “Çapraz satış yapın” yanıtını alıyor.
Ferdi kaza, yangın, konut ya da her şirketin abuk sabuk poliçeler piyasaya sürerek bu ürünleri satmamızı istemeleri yüzünden artık yorulduk. Bu ülkede sigortacılık sektörünün lokomotifi trafik ve kasko sigortalarıdır. Eğer bunlar yoksa arkasından gelenin adı ne olursa olsun öteki poliçeler bir şey ifade etmiyor. Bu gerçeği önümüze koyarak tabii ki çapraz satış sigortalıyı acentesine bağlar. Sadakatini artırır. Ama çalıştığımız şirketin trafik poliçesini dahi sigortalınıza satamıyorsanız; sizden yangın, konut ya da ferdi kaza sigortası satmanız isteniyorsa bu durumda zorlanırsınız. Şu anda acenteler pazarlama elemanı yerine konuyor. Çapraz satış acentenin aslında olmazsa olmazı. Ancak sişirketleri de bu konuda acentelere bazı kolaylıklar getirmeli. Örneğin, ekranlar biraz daha basitleştirilmeli. Acentenin üstündeki operasyonel yük azaltılmalı. Bu sayede acente, sigortalısına daha çok vakit ayırabilir. Sigorta açısından ihtiyaçlarını tespit edip önerilerde bulunabilir. Sigorta şirketleri artık darı ambarına düşmüş tavuklar gibi her işi beğenmiyor ya da bütün karlı işleri istiyor. Riziko olan işleri reddediyor. Bu da yetmez gibi şirketler acenteleri sanki sigortacılık konusunda tam olarak eğitmiş, düzenli bilgi paylaşımı yapmış gibi yangın poliçelerinde dört başı mamur işler istiyor. Poliçelerde abuk sabuk muafiyetler yer alırken, olası bir hasarda acenteler nerede ise anasından doğduğuna pişman ediliyor. Bu yüzden acenteler, benzer işlerden imtina ediyor