Kolaylıklar Sağlanmalı, Ekranlar Basitleştirilmeli

MEHMET HÜVİYETLİ:
Adana Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı

Acenteler, trafik sigortalarındaki fiyat değişiklikleri, kaskodaki acımasız rekabet ve herkesin poliçe satmasından dolayı ne zaman şikayet etse şirketlerden, “Çapraz satış yapın” yanıtını alıyor.

Ferdi kaza, yangın, konut ya da her şirketin abuk sabuk poliçeler piyasaya sürerek bu ürünleri satmamızı istemeleri yüzünden artık yorulduk. Bu ülkede sigortacılık sektörünün lokomotifi trafik ve kasko sigortalarıdır. Eğer bunlar yoksa arkasından gelenin adı ne olursa olsun öteki poliçeler bir şey ifade etmiyor. Bu gerçeği önümüze koyarak tabii ki çapraz satış sigortalıyı acentesine bağlar. Sadakatini artırır. Ama çalıştığımız şirketin trafik poliçesini dahi sigortalınıza satamıyorsanız; sizden yangın, konut ya da ferdi kaza sigortası satmanız isteniyorsa bu durumda zorlanırsınız. Şu anda acenteler pazarlama elemanı yerine konuyor. Çapraz satış acentenin aslında olmazsa olmazı. Ancak sişirketleri de bu konuda acentelere bazı kolaylıklar getirmeli. Örneğin, ekranlar biraz daha basitleştirilmeli. Acentenin üstündeki operasyonel yük azaltılmalı. Bu sayede acente, sigortalısına daha çok vakit ayırabilir. Sigorta açısından ihtiyaçlarını tespit edip önerilerde bulunabilir. Sigorta şirketleri artık darı ambarına düşmüş tavuklar gibi her işi beğenmiyor ya da bütün karlı işleri istiyor. Riziko olan işleri reddediyor. Bu da yetmez gibi şirketler acenteleri sanki sigortacılık konusunda tam olarak eğitmiş, düzenli bilgi paylaşımı yapmış gibi yangın poliçelerinde dört başı mamur işler istiyor. Poliçelerde abuk sabuk muafiyetler yer alırken, olası bir hasarda acenteler nerede ise anasından doğduğuna pişman ediliyor. Bu yüzden acenteler, benzer işlerden imtina ediyor

 

 

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: