Promosyon Kesinlikle Kabul Edilmemeli
MEHMET HÜVİYETLİ:
Adana Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Et kokarsa tuz, ya tuz kokarsa et ne olacak? İşte tam da bu noktaya gelen bir sektörde çalışıyor olmak, 30. meslek yılımda canımı acıtıyor. Bir Adanalı olarak, güzel ülkemin birçok şehrini gezip, o yörelerin hem güzelliklerini hem de yöresel tatlarını tatmış biri olarak soruyorum: “Adanalı’ya Adana kebabının yanında pilav yediremezsiniz.
Antepli’ye Antep fıstığına Şam fıstığı dedirtemezsiniz. Karslı’ya kaşar peyniri iyi değil diyemezsiniz. Eskişehirli’ye tatar böreği neymiş der misiniz?” Bütün bunları güzel ülkemizin birçok şehri için çoğaltabiliriz. Yani bütün bu saydığım örnekler işin özünü, garnitür olarak sunamazsınız. Şimdi işin doğasına aykırılık teşhil eder.
Hop bir dakika o kadar da değil!
Sigorta poliçesi tam da böyle işin esası, işin aslı iken siz olması gerekeni hediye ya da promosyon olarak sunarsanız konudan uzaklaşmış, işin özünü sulandırmış ve değersizleştirmiş olursunuz ki hiçbir sigortacı (buna acente başta olmak üzere bölgeler, genel müdürlükler, brokerler…) yani sigortacılık mesleği içinde sayılacak hiç kimse böyle bir durumu kabullenmez. Kabullenmemeli, kesinlikle ret etmeli, “Hop bir dakika o kadar da değil” denmeli, diyebilmeli. Saygınlığı ve itibarı olmayan bir mesleği kimse yapmaz, yapmamalıdır. Bu ülkenin güzel insanlarının uhrevi ve beşeri manada hediyeleşme kültürü vardır. Ancak siz çok önemli olan dünü, bugünü ve yarının değerlerini korumak için yapılan bir sözleşmeyi bir hediye niyetine sunarsanız tatlı ve meyveyi yemek yerine sunmuş olursunuz ki yaşamın doğasına aykırılık olur. Ve bu manada bu işin sonu gelmez. Dolayısıyla hediye sigorta verildiği ya da buna göz yumulduğu tarihten itibaren cingözler bunu fark etti ve maalesef kötü niyetle kullanmaya başladı. Bu noktada nihaiyi tüketiciye her zaman şunu söyledim “Ülkemin koşulları, geleneğimiz ve teknolojiyle yeteri kadar barışık olmadığımızdan insanlar telefon ve internet yolu ile değil yüz yüze olan alışverişleri tercih etmeli. Özellikle de sigorta poliçesi ve sigortayla ilgili tüm gelişmeleri çevresindeki acentelerle bizzat görüşerek ve acentelerine danışarak halletmeliler ki bu tür sahtekarlıklar ortadan kalksın ve gerçek anlamda sigortacılık hizmeti alabilsinler.