Sigorta Acentelerinde Kurumsallaşma

AHMET ERSAVAŞ

Sigortacılığın dünya standartlarında sahip olduğu itibarı ülkemizde de kazanmalıyız, bunun yolu da kurumsallaşmadan geçiyor.

Her insan kendi ailesinde ve iletişim kurduğu arkadaş çevresinde, kendine özgü kuralları ile yaşar. Arkadaş olan kişiler birbirlerinin kurallarını bilir ve iletişimlerini bu kurallar dahilinde yaparlar. Nasıl ki insanlar birbirlerine saygı gösterdikçe arkadaşlıklar sürerse, işletmeler de belli kurallar içinde, müşteri ve aynı sektörde rekabet içinde olduğu işletmelerle, ilişkilerini sürdürmek durumundadır. Sigorta acenteleri için bu kurallara kısaca ‘sigortacılık etiği’ diyebiliriz. Etik değerler sektörün itibarını ve saygınlığını artıran unsurlar olarak karşımıza çıkar. Etik değerlere sadakat, şirketlere itibar ve saygınlık kazandırır. İtibar ve saygınlık, çok uzun seneler emek verilerek elde edilebilirken, çok kısa sürede kaybedilebilen bir olgudur. İtibar ve saygınlık insanlar üzerinde o kuruma veya kişiye güven olarak ortaya çıkar, bu güven duygusu elde edilmesi yıllar alan ancak kaybedilmesi saniyeler sürebilecek bir duygu olduğu için hassas ve dikkatli davranılması esastır. Bu dikkati bize kazandıracak unsur ise işimizin etik değerlerine sadık kalmak ve hangi şartta olursa olsun mesleki tavrımızın aynı çizgide kalmasıdır. Bunu başarabilen işletmeler kurumsallaşmış olur.

İşletmelerin mirasları etik değerleri ve kurumsallıklarıdır. Kurumlarda kişiler değil kurum önemlidir, kişiler değişse bile işin devamı esastır.

Söylediklerimiz müşteri için referans teşkil eder

Müşteri karşısında kurduğumuz her cümle meslektaşlarımızı ve müşterimizi zor durumda bırakabilir. Bizim söylediklerimiz müşteri için referans teşkil etmektedir, bilgi kirliliğine meydan vermemek gerekir. Sigorta acenteleri olarak ürünümüzü anlatmak bakımından son derece mahir olmalıyız, ve bilgi eksiklerimizi gidermeliyiz. Müşteri, sigorta acentesinde yapmak istediği sigorta ile ilgili her türlü bilgiyi detaylı bir şekilde alabilmelidir. Müşterinin yapacağı ödemenin karşılığında nasıl bir hizmet alabileceği müşteriye düzgün anlatılması, mesleğin itibarını artıran bir unsurdur.

Müşteriye başka acenteleri tenkit etmek, velev ki bu acente yanlış bir iş yapmış dahi olsa, etik bir durum değildir. Bel altı rekabetin olduğu sektörlerin itibarı ve saygınlığı olmaz. Acentelerimiz müşterilere işin gereği olan ürünü sunmak durumundadır, ürünü satabilmek için başka yollara tevessül etmek, özellikle hasar durumlarında müşteriyi mağdur edecek ve dolayısıyla işimizin itibarını ve değerini düşürecek bir etki yapacaktır. İşimizin itibarını ve saygınlığını artıran bir unsur da müşteriyi ağırladığımız ortamlardır. Fiziki ortamlarımız düzgün ve temiz olmalıdır. Sigortacılığın dünya standartlarında sahip olduğu itibarı ülkemizde de kazanmalıyız, bunun yolu da kurumsallaşmadan geçmektedir. Yukarda kurumsallaşmanın temel adımlarından bahsettim ancak, kurumsallaşma bir süreçtir ve yaşam biçimidir. Sonuçta hepimiz aynı gemide yolculuk etmekteyiz, bir acentenin yapacağı uygunsuz bir davranış tüm sektöre mal olmaktadır. Sektör kuruluşlarından acentelerin kurumsallaşması ve etik değerlere sahip olmasını sağlamaya yönelik eğitimler ve farkındalık oluşturacak etkinlikler yapmasını bekliyorum.

Kurumsallaşmanın işin devamını sağlaması bakımından değerini anlatmak sektörümüzde söz sahibi olan kuruluşlara ve derneklere düşmektedir.

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: