Emeğimiz Promosyon Malzemesi Olarak Sömürülmesin
KAMİL BAYRAM:
Giresun Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Sigortacılık gelişmiş ülkelerin en önemli ticari faaliyet dallarından biri ve bu faaliyetin ulaştığı seviye ekonomik gelişmişliğin bir göstergesi olarak kabul ediliyor.
Ama Türkiye’de nedense diğer ekonomilerden daha geri planda. Sigortanın promosyon ürünü olarak verilmesi bizim açımızdan sigorta mesleğinin geleceği açısından kötü bir reklam olarak devam ediyor. Acentelerin burada emeği göz ardı edilerek hareket ediliyor. Bu durumda bizler bir aracı olarak kullanılmış oluyoruz. Müşteri bunu her ne kadar kabullenmese de yapılan reklamlar karşısında sessiz kalmıyor ve acenteyi saf dışı bırakarak poliçesini gerçekleştiriyor. Müşteriye biz ve promosyon yapan şirket fiyat veriyor, yani müşteriyi iki farklı kurum aramış oluyor. Promosyon poliçenin içeriği ile bizim poliçemizin içeriğinin farlı olması nedeni ile müşterilerle inandırıcılık konusunda zaman zaman ciddi sıkıntılarla karşılaşıyoruz.
Mesajların önüne geçilmeli
Biz acenteler müşteriye ihtiyacını karşılayacak en geniş teminatlı poliçe prim fiyatı verirken, dolandırıcılar boş poliçelerin yanında bir de hediye çeki vererek sektöre ve biz acentelere zarar vermeye devam ediyor. Şuan içerisinde çok büyük kaybımız yok ama zaman içerisinde çoğalacağını düşünüyorum. Bu mesajların önüne geçilmediği sürece bizler hep açıklama yapmak zorunda kalacağız. Bu durumun önüne bir kamu spotu reklamı hazırlanarak insanlara bu şekilde gelen mesajların dikkate alınmaması gerektiğini, bu tür durumlarda en yakın acenteyle görüşülmesi yönünde ikna edici bir içerik hazırlanabilir. Zaten sigortalı acenteyle görüştüğü zaman en doğru bilgiye varacak. Dolandırıcıların en büyük avantajı insanların bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor. Her bir acente bir poliçe satarken bu konuya değinse belki bunun önlemi küçük çapta alınmış olur. Bu durumu sigortalılara başka şekilde de anlatılabilir. İl bazında dernekler aracılığıyla, ticaret odaları toplantı ve seminer düzenleyerek insanlar bilinçlendirilebilir. Sigorta poliçelerini bir promosyon ürünü olarak değerlendirip müşterilere sunmaları hem sigorta sektörünü hem de yaptığımız iş olan sigortacılığın değersizleştirerek insanlara sunmaları sigortacılığın değer kaybına yol açıyor. Müşterileri arama ve mesaj yoluyla bankalar, internet ve call center üzerinden poliçe satışı yapan firmaların ulaşması dolandırıcıların yolunu da açmış oluyor. Bu durum müşteriler ile karşılıklı satış yapan acentelerin önemini ve işin kalitesini bir kez daha ortaya çıkarıyor.