Yapılacak Yasal Düzenlemelerle Vatandaş Ve Sektör Korunmalı
HÜLYA ŞAHİN:
Adana Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Öncelikle sigorta ürünlerinin, farklı iş kollarında ''promosyon malzemesi'' olarak kullanılması kabul edilemez. Sigortacılık, hayati değerde çok ciddi bir iş. Bu sebepledir ki müşterilerin çok değer verdikleri sevdiklerini ve büyük emekler vererek sahip oldukları varlıklarını korumak için bu işi meslek edinmiş güvenirliği kanıtlanmış uzmanlar tarafından yapılmasıdır.
Müşterilerin sigortadan beklediği şey mükemmel servis ve satın aldığı ürünün güvenirliğidir. Bir sigortacı olarak bizimgörevimiz de müşterilerin değerlerini korumak ve gelecekte onların bu değerleri inşa etmesine yardımcı olmaktır. Eğer bunu yapabilirseniz başarılı olursunuz. Bunun haricinde müşterilere bu kadar önemli, hayati değer taşıyan sigorta ürünlerinin promosyon malzemesi olarak sunmak kocaman bir palavradır!
Piyasaları düzeltmek acentelere kalıyor
Bu tip uygulamalar sigorta sektörünün gelişimini sağlamayı değil, aksine güvenin yitirilmesini neden olmakla beraber sigorta ürününü ve sigorta şirketini itibarsızlaştırmaktadır. Bu durumun sigorta acenteleri, müşteriler ve sigorta şirketleri açısından kötü sonuçlar doğuracağı aşikardır. Farklı iş kollarında firmalar, ürünlerin satışını kolaylaştırmak için sigortanın gücünden de faydalanarak ''özel indirim aldatmacaları'', ''hediye ve promosyon” adıyla eksik teminat ve bilgiyle sigorta yapmaktadır. Hasar sonrasında bilgisizce yapılan sigorta poliçesinin en acı örneklerini, her gün sayfa sayfa okuduğumuz tüketici şikayetlerinde bulmak zor olmasa gerek. Hafızalarımızda halen çok taze olan OSTİM olayında, sigortalı vatandaşın eksik bilgi nedeniyle cebinden milyonlarca lirası çıkmış, büyük zarar görmüş ve telafisi mümkün olmayan acılarla sonuçlanmıştır. Sonuç olarak sektör çok ciddi yara alıyor. Piyasaları düzeltmekte de maalesef biz acentelere kalıyor. Dolandırıcılar sigortanın güvenilirliği kanıtlanmış olduğu için bu yola başvurarak yüzlerce kişiyi kandırmaları neticesinde yaşanan mağduriyetlerin sektörde çok ciddi zarar vereceği düşüncesindeyim. Bu tip olaylarda savunmasız olunması yaşanan kötü örneklerin devam edeceğini göstermektedir. Bu sebeple en kısa sürede yasal düzenlemelerle vatandaş ve sektör korunmalıdır. Birlik ''kamu spotu'' gibi medyada halkı bilgilendirerek kötü örneklere çözüm getirecek yetkili kurumdur. Sigorta meslek olarak çok gelişme kazanmakta ve rekabet koşulları sert geçmektedir. Sigortayı özendirmek için acenteler kanalıyla yapılan promosyonlar mesleği güçlendirir ama başka malı satmak için sigortayı promosyon malzemesi olarak kullanmak şirketlerin imajına çok ciddi zarar verir.