Sigorta Acenteleri Bu Pazarda Mutlaka Olmalı
SELİM BALIKÇI
Yeni dünya düzeninde satış alternatifleri olabildiğince çoğalıyor. O bildik esnaf kültürü belli bir süre sonra kendini robotik sistemlere devredecek gibi görünüyor.
Dünya bu şekilde evrilirken Türkiye'nin bunun dışında kalması beklenemez. Bence insanlarımızın en çabuk kabul ettiği şey teknolojik aletler ve onların hayatımıza kazandırıldığı kolaylıklar. Şimdi bile birçok insan hemen her ihtiyacını internetten satın alıyor. Market alışverişinden, kombi alımına, yemek siparişinden kıyafet alımına kadar her şeyi karşılaştırmalı ve en uygun fiyata alma imkanına sahip. Peki tüm sektörler bu şekilde kendini e-ticarete odaklanmışken sigortacılık gibi teknolojiyi en üst seviyede kullanan bir sektörün bunun dışında beklenilebilir mi?
Tabiki hayır...
Sigorta şirketlerinin hemen hepsi bu şekilde bir satış için altyapılarını hazırlamış durumdalar.
Peki gariban acente bu filmde kendisine nasıl bir rol bulacak?
Mevcut durumda bir acentenin kendini dijital satışa hazırlaması ve satışa geçmesi mümkün görünmüyor.
Bunun birçok nedeni var.
1- Online satış yapılabilmesi için ciddi altyapısı olan bir web sitesine ve yazılıma ihtiyaç var.
Yapılan araştırmalarda bu şekilde bir web sitesinin ve yazılımın kurulması 300.000 TL civarında maliyeti var.
Sonrasında güncellemeler ve sistem sorunlarını takip edilmesi içinde yıllık 30.000 TL civarında bir bütçe gerekiyor.
2-Peki yazılımı yazdırdık web sitesini kurduk iş bitti mi?
Online pazarda yer bulmak için potansiyel müşterilerine ulaşmak o kadar da kolay değil.
Bunun içinde minimum yıllık 50.000 TL civarında bütçe ayırmanız gerekli.
3- Satış öncesi hizmet için en az iki personel, satış sonrası hizmet için en az iki personel derken yıllık 60.000 TL de personel gideri olarak ayırmak gerekiyor.
4- Artık her şeyimiz hazır. Web sitesi, yazılım, personel, potansiyel müşterilerimizde bizi bekliyor. Durun daha yeni başlıyoruz. İşin en zor kısmını sona bıraktım. Online satış yapabilmeniz için çalıştığınız sigorta şirketinin size özel bir web servis hattı açması gerekiyor. Bu izni alabilmiş acente sayısı sanırım iki elin parmaklarını geçmez. Genelde brokerlere hemen verilen bu hizmet acenteye gelince biraz zor veriliyor.
Kaba bir hesapla 450.000 TL civarında bir yatırım yaparak o sonsuz dijital satış dünyasında yerini aldınız. Bunun geri dönüşü yılları alacaktır. Sigorta acentelerinin bırakın yıllar sonra geri dönüşü olacak bir yatırıma gitmeyi her geçen gün düşen gelirleri ile yaşam mücadelesi verirken bu yatırımı aklından bile geçiremez.
Teknoloji gelişiyor
Bu durumda iş ortağımız şirketlerin yaptıkları dijital yatırımları acenteleriyle paylaşmaktan, acentelerini hem reel hem de sanal pazarda büyütmekten başka çare görünmüyor.
Teknoloji her gün inanılmaz bir hızla gelişiyor. Artık facebook üzerinden bile satış yapılabilecek sistemler geliştiriliyor. Sigorta acenteleri için saydığım yatırımların hiç birini yapmadan sadece sigorta şirketinizin size açacağı bir web servis ile online satışta yerinizi alabileceksiniz. Bu konunun tüm meslektaşlarımıza fayda sağlaması açısından TÜSAF olarak bu şekilde satışa imkan tanıyacak bir yazılım firması ile görüşme halindeyiz. Çok yakında tüm meslektaşlarımız facebook üzerinden 7/24 online satış yapabilecekleri imkanlara kavuşmuş olacaklar.
Dijital pazar uçsuz bucaksız ve sonu gelmeyecek bir serüven.
Sigorta acenteleri mutlaka bu pazarda olmalı. Bunun için bugünden kendilerini bu pazara odaklamalı ve gerekli altyapı çalışmalarına başlamalıdır. Yarın çok geç olabilir.