Gelenekseli Koruyan Dijital Sigortacılık
CAN SERDAR ÖNEY
Komisyonların düşürülmesi, acenteler arası kıyasıya rekabet, haksız fesihler, portföy mülkiyeti, fiziki şartlar derken şimdi “nur topu” gibi bir sorunumuz daha var: Yeni nesilin ödeme alışkanlıkları…
Şirketlerin küresel bağlamda sigorta ürünlerini internetten satma istekleri artık yadsınamaz bir gerçek. Buna bir de hükümetin şeffaflık ilkesi eklenince gelinen noktada acentelerin yakın zamandaki en büyük rakibi internet sigortacılığı gibi görünüyor. Peki, gerçekten tehdit mi? Acenteler kendilerini bekleyen bu tehlikenin farkında. Yeni dünya düzeninde teknolojinin nimetlerinden faydalanmak tüketicinin tabii ki en doğal hakkı. Ancak, sistem poliçeyi sadece kağıttan ibaret, tüketicinin el ile tutulan sıradan bir ürünü sanal ortamda kolaylıkla elde edilen bir ihtiyaçmış gibi pazarlamak üzerine kurguluyor, Oysa ki kimyası güven esasına dayalı sigorta sektörü için süreç tam da bu noktada tıkanacak.
Acente gerçeği
İlerleyen dönemde teminat farklılıkları tüketicinin ihtiyacına ayak uyduramaz, ihtiyaca göre fayda yaratamaz; en önemlisi de hasar durumunda sigortalı muhatap bulamaz ise iletişimsizlik sektörün imajını büyük oranda zedeleyecek ve acente gerçeği tekrar gündeme getirecektir
Evet…
Bizde olan ve hiç bir dijital gerçeğin önüne geçemeyeceği farkımız tam da bu kısımda gizli…
Hizmet...
Ulusal sermaye unutmamalıdır ki biz Orta Doğu coğrafyasındayız . Örflerimiz ve ananelerimiz ile birbirimize bağlıyız... İnsanımız dokunmayı, ses duymayı, tanımayı ve tanışmayı ister.
Bu durumun en belirgin ispatı da en uzun süreli yaşayan poliçelerin mevcut kanalının acenteler olması gerçeği ile sabittir.
Bu reaksiyona entegre olunmalıdır
Peki olması gereken nedir?
Acenteler ivedilikle dijital satışın içinde olmalıdır. Bu duruma karşı aksiyon almak yerine bu reaksiyona entegre olmalıdır.
İnternet pazarında parsadan pay almalı, sanal ortamın getirisi olan müşteri datasını satışa çevirmeli, internette ürün arayışında olan insanımızı bu kanal üzerinden yakalayıp, ofislerine çekmeli, uzman kadroları ile çağın gerekliliğinin en büyük kozu olan geleneksel düzenine monte ederek ilerlemelidir. Bunun için kanun yapıcıların odaklanması gereken durum ise acentelerin en basit yol üzerinden kolayca bu mevzuata ulaşabilmesini, küresel sermaye ile rekabet koşullarımızın eşitlenmesini sağlamaktır. Çatı kurumlarımızın, mesafeli satış sözleşmelerini, mevzuata dair ödenmiş sermaye yapılarını, web servislerinin acentelere açılmasının dizaynı gibi internetten poliçe satışının acentelerin de ulaşabilecekleri gerçek bütçelere uyarlanması hususunda tüm lobi faaliyetlerini harekete geçirmek en büyük başarısı olacaktır. Bu tüketicinin hakkı olduğu kadar sektörün de bize olan borcudur. Şartlar eşitlenir ise kazanan hem tüketici hem de sektör olacaktır. Böylece göz ardı edilen acentelerin de gerçek gücünün sahada rakipsiz olduğu ispatlanacaktır. İnternet üzerinden poliçe satmanın uçak bileti satmak ile aynı şey olmadığının, konu Pazar payı artırmak ise pazarlamacının kim olduğunu hatırlatmak sanal mağazalarda da tezgahtarının acenteler olması gerekliliğini göstermek mecburiyetindeyiz.
Gelenekseli koruyan yeni nesil sigortacılığa
hoş geldiniz…