Eğitim Olmadan Yapılacak Her Satış Sektöre Sorun Yaratacak
SERDAR ÇANKAYA:
SEGEM, acentelerin eğitimi konusunda bugüne kadar ciddi bir çalışmada bulunmuş durumda değil. Şu anda yalnızca SEGEM belgesi dağıtılıyor ve sigorta acentesinde çalışmak isteyen gençlere ücret karşılığında belge veriliyor.
Eğitimin önemli olduğu bir sektörde iş yapıyoruz. Sürekli değişen kanunlar, pazarlama stratejileri, teknolojisi olan bir sektördeyiz. Sürekli olan bir eğitim uygulanmalı. Günün değişen koşulları ve şartları en kısa zamanda acente ve çalışanlara aktarılmalı. Uzaktan eğitim, bölgesel eğitim, branş eğitimi üniversiteler ile görüşülerek birlikte verilmeli. Vizyoner acenteler ve teknik personel yaratılmalı Sigorta şirketlerinin satış pazarlama konusunda ve teknik konularda yeterli eğitimi verdiğini düşünmüyorum. Rekabetin her geçen gün artması satış odaklı yeni planları gündeme getiriyor.
Yalnızca fiyata bakılarak satış yapılıyor
Eğitime önem şirketler sektörde ön plana çıkıyor, personel ve acentesi ile daha bir güven içinde çalışıyor. Sigorta şirketleri acentelik vermeden önce acente ve çalışanlarını, kısa da olsa şirket kültüründe, şirket politikalarında, ürünlerinde, teknik ve hasar konularında eğitmeli. Bir sigorta poliçesinin genel şartları bilinmeden yalnızca fiyatına bakarak satış yapılıyor. Sektör çalışanları gittikleri her yerde poliçenin fiyat odaklı bir ürün değil, teminat odaklı bir ürün olduğunu vurgulamalı. Ve bir an önce bu konuda ciddi bir eğitim süreci başlatılmalı. Eğitim olmadan yapılacak her satış sektöre sorun yaratacaktır.