Eğitimler Maliyet Olarak Görülünce, İhmal Edildi
ERSOY KOCAMANOĞLU:
TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi
Sektör olarak zor günler geçirdiğimiz bir gerçek, tabii ki bu süreç yeni başlamadı. 2011 yılında başlayan ve devamında çeşitli nedenler ile bu tarihe kadar gelen bir süreçten bahsetmek daha doğru olacak.
Sigorta şirketlerinin 2011 yılında başlayan küresel ekonomik kriz sonucunda, acente eğitimlerini bir maliyet olarak görmesi, acente eğitimi konusunun göz ardı edilmesine neden oldu. Tabii ki tek etken bu olmasa gerek, acentelerin trafik tarifelerinin serbest kalması ile çoklu acentelik yapısına girmesi sigorta şirketlerin acente eğitimi konusuna mesafeli duruşunun nedenleri arasında.
Pazarlamada doğru bilgi sahibi olunmalı
Sigorta şirketlerinin ise net olarak bilmesi gereken, kendilerini temsil eden ve vekâletini verdiği acentesinin ne kadar bilgi donanımına sahipse sigortalısının şirket aidiyetinin sağlanmasının doğru orantılı olduğudur. Acentenin, satış ve pazarlama konusunda mutlak doğru bilgi birikimine sahip olması gerekmektedir. Bunu da ürün ve teknik bilgisini üst seviyede olması ile sağlayabilecektir. Sigortalısının hangi sorun ile karşılaşacağını önceden tespit edip, gerekli çalışmalarını ve uzmanlık alanını, mesleğinin gerektiği şekilde yapması önceliklidir. Sektörümüzün geleceği bilimsel, teknik ve pratik düşünme alışkanlığımızın yayılması ve derinleşmesi ile mümkün olacaktır.