Açıklanamaz…

Koşullar ne olur ise olsun her zaman en iyisini yapmaya çalışacağız. Biz buraya gelirken katkısı olmayanın zarar vermeye hakkı yok.

Açıklanamıyor, açıklamıyorlar, açıklayamıyoruz. Hiç kimsenin açıklamasının bir önemi de yok gibi. Ama sürekli övülmek istiyorlar, plaketler istiyorlar, makamlar istiyorlar… İstiyorlar da istiyorlar. Sonuç,

haber 11 025 02Sigorta şirketine el konuluyor, sigorta şirketleri sıkıntıda,

Acentelerin en az % 50’si kapatılmalı imiş,

Eksper sayısı fazla imiş,

Sektör karlı büyümüyormuş. Durumumuz bu iken, reel durumun tam tersine halimiz muhteşemmiş gibi açıklamalar yapılıyor.

Ege Sigorta örneği

Gerçekçi olmanın ötesine geçtik. Ülkemizde gerçek dışı yaşam konusunda çok yüksek bir performans var. Reel durumu yok sayıp görmezden gelerek gerçekleşen olaylara da susarak ve seyrederek devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıl Ege Sigorta AŞ’ye el konulmuştu. 104 milyon TL zararı olduğu söylenmişti. Güvence Hesabı’na devredilmişti. 2007 yılından bu yana kara geçemiyormuş. Sigortalıların mağduriyeti, acentelerin ve eksperlerin mağduriyeti, brokerlerin mağduriyeti, çalışanlarının mağduriyeti bir yana bu operasyonun Güvence Hesabı’na yaklaşık maliyetinin 600 milyon TL’yi bulacağı belirtiliyordu. Kim? Neden? Nasıl bu duruma gelindi. Bu maliyet kimlere ne şekilde yansıyacak. Sebebi ne? Bilinmiyor muydu? Hata kimin maliyeti kime?

İcra Komiteleri

Acente ve eksperlerin durumu için İcra Komiteleri hariç kime sorsanız veya sosyal medyadan takip etseniz, her iki grupta bugün olduğundan hiçbir zaman daha kötü olmadıklarını söylüyor. İcra Komiteleri kurulduğundan bu yana her iki meslek örgütü içinde olması gerekenler hemen hemen oldu sayılır. Hem acenteler hem de eksperlerin bir bölümü icralık, kalanları da var oluş savaşında… Yanlış anlaşıldı “icra”dan kasıt. Yavaş yavaş, seyrederek bu duruma gelmeden önce yazılar yazıyoruz, uyarıyoruz, talepte bulunuyoruz sonuç değişmiyor. Müdahale edip proje yaratıyoruz. Projelerin bir kısmı dikkate alınmıyor, bir kısmı bilgisizlikle batırılıyor. Meslek hakkında dünyadaki tüm uygulamaları getiriyoruz. Emsali olmayan bir model ile hala devam ediliyor da mesleğin göz göre göre refüze olmasına engel olunmuyor. Sektörün hiçbir tarafı mutlu değil. Kendine güvenen anket yapsın. Sigorta şirketleri için, brokerler için, acenteler için eksperler için web ortamında memnuniyet ve şikayet anketi yapılsın. Konu kapansın. Birileri sorumlu olduğu halde bu durumu sahiplenmelerini beklemiyoruz. Muhalif bir düşünce içinde yazıldığını söylemek kolaycılıktır, kaçmaktır. Bu durumun sorumluları dışında kalan muhalif görünümlü düşünceler değildir. Olamaz da. O zaman açıkla, açıklayın, açıklasınlar… Ya da düzelt.

En büyük risk insan değil mi?

Gerçekleşen her risk için yakın sebep analizi yapar kök nedeni buluruz! İşimiz bu. Bunu da meslek olarak yıllardır yapıyoruz. Elbette durumumuz içinde yakın sebep analizi yapıyoruz. Sebepte belli. Zaten bir sebep aranmayacak kadar her şey açık ve net. En büyük risk ülkemizde insan değil mi? Kendi sektörümüzü güvenilir hale getirmeden güven satarak sigorta sektörünü büyütmeyi söylemek ölçüsüz espri olur. Kendi adıma sigorta eksperliği mesleği için 2007 yılından bu yana pozitif katkı ile gerçekleşen bir konudan istifade edebilmiş değilim. Hatta akıl sağılığımı zorlayan zorunlu bir eğitime dahi aldılar. Valf ve tüpler klozunun musluk valfi ve piknik tüpü olduğu konusunda zorunlu eğitime tabii tutuldum, kimseye söylemeden uzun süre içimde sakladım. Biri bir açıklama yapar diye. Açıkla. Neden, niçin, nasıl?

En büyük destek yasal destektir

Hangi eksper ile görüşsem susmuyor, dertli. Her birinin anlattığı sayısız olay var. Oto eksperliği tükenirken oto dışında sigorta şirketleri haklı olarak önlem almaya çalışıyor. Bir kaç kez bu köşeden gerekçeleri ile uyararak duyurularda da bulunduğum bir konuyu tekrar hatırlatmak isterim. Eksperlere verilen en büyük destek yasal destektir. Yasa ve yönetmelik ile belirlenen mesleki durum için bir başka destek gerekli değil. TOBB’u arkalarına alan eksperlerin sigorta şirketlerine karşı olarak sigorta sektöründe iş yapmalarının olanaksız olduğunu söylemiştik. Elbette en büyük sivil toplum kuruluşu, elbette siyasi gücü de var. Hangi bağımsız ve tarafsız hakemin, bilirkişinin böyle bir desteği ihtiyacı olabilir ki? Hakemin ve bilirkişinin ihtiyacı, duruşu, bilgisi, kişiliği, emeği ve benzeridir… Bunun dışında siyasi otoriteden makarna, kömür yardımı bekler gibi destek isteyip sektörü kendine taraf ederek sektörden iş ve kazanç sağlamak… Yok öyle bir dünya.

Durum tespiti yapmalıyız

Zor günler yaşanıyor. Hiçbir meslektaşımız ve sektör paydaşının zor durumda olmasını (kendisi hak etmediyse) elbette istemeyiz. Ayrıca, her kişi ve kuruluşun kendi kaderini kendisinin belirlemesi doğru olandır. Ancak 12 – 13 yıldır sigorta sektörüne verilmeye çalışılan şekil ve sürecin sonuçları ortada. Bu bir görüş değildir, saptamadır. Öyle değilse zaten kimse şikayet de etmiyor demektir? 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu elbette tek bir dokunuş ile mükemmel sonuçlar yaratmayacaktı. 60 yıllık 7397 sayılı kanunun tortusunu dibine kadar yeni kanun temizleyemez. Lakin çok daha kötü bir durumda isek bir durum tespiti yapmak gerekmez mi? Açıklanmasın mı? Açıklamasın mı? Açıklamalılar mı? Bekleyelim mi? Susalım mı? Ne yapalım? Hep beraber bir şey yapalım ama kimseye zarar vermek için değil. Kendi işimizi kurtarmak için. Ve mutlaka bir şeyler olmalı. Sürekli aynı şeyleri yapıp, her defasında farklı sonuçlar beklemeyi, Einstein çok hoş karşılamıyor. Haksız da değil. Delilik diyor. İşimi seviyorum, emek verip, çabalayıp var olmaya çalışıyorum. Ama bir başkası veya başkaları yüzünden bunu kaybetmeyi kabul etmiyorum. Koşullar ne olur ise olsun her zaman en iyisini yapmaya çalışacağız. Kendi emeklerimizle var olduk. Kişisel çaba ile yapılan meslekler. Biz buraya gelirken katkısı olmayanın zarar vermeye zaten hakkı yok. Amacı doğru olan herkese destekte olacağız. Ama önce açıkla. Hiç olmazsa rahatlarım…

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: