Teminatların Bir Sınırı Olmalı

ÖMER TAŞ:
Malatya Sigorta Acenteleri Derneği Başkan Yardımcısı

Araç sahipleri bir araya geldiklerinde veya bir sigortacı ortamda var ise birbirlerine sordukları sorular artık, “Bu trafik sigortası fiyatları ne olacak? Düzelmeyecek mi? Benim sadece farım kırıldı.

haber 11 013Daha önce sigortadan 150 TL’ye yaptırmıştım, şimdi 600 TL. Reva mı bu bana! Nerede bu devlet? Kimse kontrol etmiyor mu?” şeklinde oluyor. Pazarlamada genel kaide, müşteri her zaman haklıdır. O yüzden müşteriler bu sitemleri yapmakta haklılar… Bu acayip fiyat yükselmelerinde devletin denetim kurumlarının ve kısmen de sektör temsilcilerinin suçu yok değil. Neden bu kanaatteyim? Neden devletin sigortacılık denetimi yapan kurumlarının suçlu olduğunu düşünüyorum? Ege Sigorta vakasını hepimiz biliyoruz. Düştüğü durumu ve binbir emekle toplanan Fon'daki paranın bir anda nasıl sıfırlandığını gördük, görüyoruz. Peki sigortacılık bir havuz işi değil mi? İnsanlar mal varlıklarından bir miktarını sigorta parası olarak ayırır ve o yıl içinde bir hasar oluşursa zararını tanzim eder ve zararın tanzimini belirlemek için de ekspertiz yaptırır. Neden? Adil olabilmek için değil mi? Peki sigorta fiyatlarının yüksek olmasındaki sebep nedir?

Öngörülemeyen zarar fiyatları artırıyor

Ölümlü hasarlarda 10 yıl geriye doğru tazmin taleplerinden kaynaklı öngörülmeyen zarar dolayısı ile fiyat artışı yaşanıyor. “Nasıl yani, kişi bir bedel almış ve tekrar mı alıyor?” denilebilir… Halbuki ekspertiz yapılmıştı, zarar tespit edilmişti ve ödeme gerçekleşmişti. Evet öyleydi. Fakat adalet dağıtan mekanizmanın başındaki bir kişi “Hayır efendim alkollü araç kullanıp ölmüş. Hatta yetmemiş birilerinin ölümüne de sebep olmuş bir kişinin geride bıraktıkları kişiler tazminat almasına karar vermiş” derse… Bir iş yapılıyorsa, bir teminat verildiyse, verilen bu teminatların bir sınırı olmalı ki şirketler de anormal fiyatlar talep etmesin. Vatandaş mağdur olmasın. Acente mağdur olmasın. Sigorta şirketi mağdur olmasın. Nasıl maddi hasara bir sınır koyulmuş ise fazlası ödenmiyorsa ölüm ve yaralanmalı kazalara da bir sınır konulmalı.

Artık 25 firmadan fiyat bakılıyor

Acenteler, artık 10 hatta 25 firmadan fiyat bakıyor. “En uygunu bulurum” diyerek bir mücadele içine giriyo. Eskiden tek personelle yaptığı işi iki personelle yapmaya çalışıyor. Neden? Çünkü bir iki firmadan fiyat bakıp müşterisine teminatları dolgun bir poliçe satmak için zaman tüketirken, aktif pazarlama yapıp yeni müşteriler elde etmeye uğraşırken, şimdi tüm zamanını firmalardan uygun fiyat bulabilmek için harcıyor. Daha sonra da bulduğu fiyattan daha uygun bir fiyat olmadığına müşterisini ikna etmeye çalışıyor Acente bir de bakıyor ki önceden bin TL'ye çalıştırdığı personel ikiye çıkmış, masraf da 2 bin TL olmuş. Şirketi de “Farklı poliçe satman lazım. Kendini geliştirmen gerek” deyince işyerinden otomatikman kopuyor. Sonra kafasını kaldırıyor bakıyor ki devlet asgari ücreti artırmış, eleman masrafı artmış. Artmış da artmış… Artık acente takla atsın dursun ki müşterisini elinde tutsun…

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: