Ümitlerimiz Gerçekleşecek Mi?

MEHMET AKDOĞAN
Adil rekabet koşullarında her kurumun ya da kişinin bireysel emeklilik ve hayat ürünlerini müşteriye doğru ve etkin şekilde ulaştırmasını ümit ediyoruz.
Hepimizin de bildiği üzere; devlet teşviği ile daha da yüksek katılımcı sayısına ulaşan Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) 12. yılını doldurmak üzere. Henüz daha emekleme döneminde olduğunu, dünyadaki emeklilik sistemlerinin fon büyüklüğüne baktığımızda görüyoruz.
45 milyar TL’ye ulaşan fon büyüklüğümüz, dünyadaki 27 trilyon dolar fon büyüklüğünün yanında, kat etmemiz gereken çok yol olduğunu gösteriyor…
Ülkemizde her yeni sektör/oluşumda da tecrübeyle sabit ki, deneme yolu ile doğruyu bulma süreçlerimiz hızla devam ediyor.
Sınıfta kalıyor…
Ülkemizde hem banka sigortacılığı hem de acente dağıtım kanalındaki tecrübelerimizden de hareketle özellikle banka dağıtım kanalı ile hızla büyüyen bireysel emeklilik sektörü, yine bankaların çoğu sigorta ürünündeki hizmet ve müşteri memnuniyeti ile yine sınıfta kalıyor… Sektörün; 10 yıl ve 56 yaş kuralı olan sistemde vatandaşın, ortalama sistemde kalma süresinin 2,5-3 yıl bandında olmasına sürekli çözüm aradığı ortada iken, bunun ana sebeplerinden birinin banka sigortacılığından kaynaklandığını acente üretim kalitesi ve memnuniyeti karşılaştırması ile rahatlıkla söyleyebiliriz. Özellikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu illerinin emeklilik ve hayat şirketleri tarafından gelir seviyesi, demografik yapı, uygun acente aday profili vs gibi sebeplerle, acente dağıtım kanalını neredeyse hiç kullanmadıklarını görüyoruz.
Müşteri memnuniyetsizliği
Sektörün; elementer branşta yaşadığı banka sigortacılığı müşteri memnuniyetsizliği, emeklilik ve hayat branşında sistemden erken çıkış yapan müşteri tarafından direkt cezalandırılıyor ve milyonlarca TL yatırım maalesef günübirlik üretimlerle heba ediliyor.
Ümidimiz; adil rekabet koşullarında, her kurumun ya da kişinin bireysel emeklilik ve hayat ürünlerini müşteriye doğru ve etkin şekilde ulaştırması. Umarız sektör; çok katılımcı, çok satış yerine kaliteli, uzun soluklu, müşteri memnuniyeti ve insanların satın aldığı ürünün ne olduğunu bildiği, kredi evraklarının yanında zorla ya da bilmeden BES ürünü aldığı dönemlerin yaşanmadığı acente ağırlığın daha fazla olduğu günleri yaşar ve yaşatır…