Menu

Acenteler STK’ları ile hareket etmeli

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu:

Sigorta pazarındaki şirketlerin zorunlu sigortaları kendi sitelerinden satmaya başlaması durumunda acentelerin bundan büyük zarar göreceğini belirten HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu “Böyle bir durumla karşılaşmamak için acentelerin bir arada ve güçlü STK’ları ile şimdiden çalışmaları gerekmektedir” dedi.

HDI Sigorta’nın “2016 Yılı Geleneksel Acenteler Toplantısı”, Antalya Belek Kaya Palazzo Otel’de gerçekleştirildi. 300’e yakın acentenin katılımı ile yapılan toplantıda konuşan HDI Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Torsten Stephan Gunter Leue, Türkiye pazarında bulunmaktan ötürü çok mutlu olduklarını söyledi. GunterLeue, Talanx Grubu’nun Almanya’daki toplantılarında Türkiye’deki gelişmelerin masaya yatırıldığını söylerken, Türkiye pazarından çıkmayı akıllarından bile geçirmediklerini sözlerine ekledi.

“Türkiye’de bir tek kralımız var…”

Konuşmasına Talanx Grubu’nun Almanya’daki başarısı ve dünyadaki yatırımlarını anlatarak devam eden Gunter Leue, bunu rakamlarla acentelerle paylaştı. Türkiye pazarında HDI Sigorta’nın performansından memnun olduklarının altını çizen Gunter Leue, HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu’na başarılı yönetimi nedeniyle teşekkür etti.

“İlk 10’a girmeyi hedefliyoruz”

Talanx Grubu’nun dünyadaki yatırımlarında bölgenin yöneticilerini tercih ettiğinin altını çizen Gunter Leue, Türkiye’de de Ceyhan Hancıoğlu’na güvenmekle çok doğru bir karar aldıklarını belirtti ve “Türkiye’de bir tek kralımız var o da ‘Ceyhan Hancıoğlu’dur” dedi. “Siz pazarı bizden daha iyi tanıyorsunuz, kimsenin size ne yapmanız gerektiğinizi söylemenize izin vermeyin” diyen Gunter Leue, “Bu başarıları acentelerimiz ile gerçekleştirdik ve onlarla yolumuza devam edeceğiz” şeklinde konuştu. Gunter Leue sözlerine şöyle devam etti: “İlk 10’a girmeyi hedefliyoruz. Bunu hemen de gerçekleştirebiliriz ama biz her zaman ki gibi karlı büyümeyi hedefliyoruz. Teknolojik yatırımlarımıza diğer taraftan devam ediyoruz. Bu gelişimleri acentelerimizle birlikte yapmayı hedefliyoruz.” Ceyhan Hancıoğlu ise yaptığı konuşmada öncelikle sektör genel verilerini acenteleri ile paylaştı. “Zor günler geçirmemize rağmen umutlarımızdan bir şey yitirmedik” diyen Hancıoğlu, “Salondan da görüleceği üzere gururla söylüyorum ki ‘Kırmızı ve Beyaz’ız” dedi.

ÇAĞRI MERKEZLERİMİZDEN SİGORTA SATMAYACAĞIZ

Acentelere branş bazında açıklamalarda bulunarak HDI Sigorta’nın güçlü ve zayıf kalmış taraflarına dikkat çeken HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Acentelerle yakın ilişkimizi devam ettireceğiz. Çağrı merkezlerimizden sigorta satmayacağız. Hasar Destek İstasyonu’muzdan Avrupa yakasına da açıyoruz. Müşteri memnuniyetimizde yüzde 97’leri yakaladık. Acenteleri en çok gezdiren şirket olmaya devam edeceğiz’ şeklinde konuştu.

“Sözleşme yenilemede % 85 geri dönüş var”

Sektörün sorunlarına da değinen Hancıoğlu, sözleşme yenileme sürecinin HDI Sigorta için yüzde 85 geri dönüş sağlaması açısından başarı sayılması gerektiğine vurgu yaptı. Acentelerle sözleşme yenileme konusunda HDI Sigorta’nın tavrının net olduğuna dikkat çeken Hancıoğlu, “Konuşarak çözemeyeceğimiz bir sorun yok. Biz dibine kadar acente şirketiyiz” ifadelerini kullandı.

“Serbest tarifeye geri dönebiliriz”

Doğrudan Tazmin Sistemi’nin (DTS) ertelenmesinin doğru olduğunu iddia eden Hancıoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Bu ortamda DTS’nin devreye girmesi pek doğru da olmazdı zaten. Bu arada benimde yönetiminde bulunduğun OSEM projesinin de sektöre büyük katkıda bulunacağını düşünüyorum.” Hancıoğlu, “Trafik sigortalarında son yaşanan sorunlar ne yazık ki sektörün bütün enerjisini alıyor. Psikolojimiz bozuldu. Her geçen gün farklı sürprizlerle karşılaşıyoruz. Şirketler, acenteler büyük şaşkınlık içerisinde. Sektör kaosa sürüklenmeden bizler çare üretmeliyiz. Özellikle bizlerin yani, sigorta şirketlerinin bir araya gelememe gibi bir sorunu var.
Hazine ile şirketler bir çalışma grubu oluşturabilir. Hazine’nin ve sigorta şirketlerinin aktüerleri bir araya gelsinler. Basamak, basamak fiyat belirleyelim. Ne bizim ne Hazine’nin rakamları diye diretmemeliyiz. Rakamlar üzerinde aşağı yukarı bir uzlaşma sağlayalım. Sonrasında alt-üst limitler belirtilmeli. Bu aralıklarda sigorta şirketleri istedikleri fiyatları uygulamalı. 6 ayda bir kaza yapan ile 6 yılda bir kaza yapana aynı fiyatı vermemeliyiz. Bu tarife geçici bir tarife rejimi olur. Süre belirlenir, 2018 başından itibaren serbest tarifeye geri dönebiliriz. Biz şirketlerin de, siz acentelerin de kafası rahat olmalı ve enerjimizi farklı ürünler ve pastayı genişletmek için kullanabilelim” dedi.

Acentelere “güçbirliği yapın” çağrısı

Sigorta pazarındaki şirketlerin zorunlu sigortaları kendi sitelerinden satmaya başlaması durumunda acentelerin bundan büyük zarar göreceğini belirten HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Böyle bir durumla karşılaşmamak için acentelerin bir arada ve güçlü STK’ları ile şimdiden çalışmaları gerekmektedir” dedi.

ACENTELERİ BEKLEYEN TEHLİKE NE?

Dijitalizyonun sigorta sektörünün gündeminde olduğunu ifade eden HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Teknolojik gelişmelere, yeni iş yapış şekillerine her zaman ayak uydurmak zorundayız. Bunu hep birlikte yapmalıyız. HDI Sigorta, teknolojik altyapısı en iyi olan şirkettir. SBM’deki fiyat sorgulaması sırasında başından beri en hızlı teklifi verebilen az sayıdaki şirketlerden bir tanesidir. Biz de bu rekabete mecburen dahil olabiliriz. Böyle bir durumda ise acenteleri bekleyen bir tehlike, komisyon oranlarının bu seviyelerde bile olmayacağı şeklindedir” dedi.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: