‘Dijital satış dönemini acentelerimizle birlikte yaşayacağız’

Sompo Japan Sigorta Acenteler Satış Yönetimi ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, dijital satış dönemini acenteleriyle birlikte yaşayacaklarını söyledi.


Sompo Japan Sigorta Acenteler Satış Yönetimi ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, teknoloji alanında yaşanan gelişmeler ile dijitalleşme trendinin, sigorta sektöründe de birtakım yenilenme hareketlerini gerekli kıldığını belirtti.
“Müşterilerinin beklentilerini ön planda tutan ve onlara daha efektif çözümler sunmayı misyon edinen sigorta şirketlerinin de bu dijitalleşme trendine ayak uydurmaları önem arz ediyor” diyen Murat Dişçi, günümüzün değişen iş yapma kalıpları içinde sigorta şirketlerine bağlı acentelerin ise şirket ve müşterileriyle ilişkilerinde hız, basitlik ve sonuç odaklılık çerçevesinde çalışmalarını yürütmeleri gerektiğini kaydetti.

“Acentelere iyi bir altyapı temin edilmeli”

Sompo Japan Sigorta Acenteler Satış Yönetimi ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi şöyle devam etti: “Dijital çağa doğru hızla ilerlediğimiz bu noktada, sigorta şirketleri öncelikle acentelerine müşteri kazanımı ve yönetiminde onları sonuca en basit ve hızlı şekilde ulaştıracak altyapıyı temin etmeliler. Ancak elbette sadece altyapı sağlayarak tatmin edici sonuçlar elde etmek mümkün değil. İş tarafındaki performans ve çalışmaların da acentelerin pazarda var olma çabasına destek veriyor olması önemli. Ürün, fiyatlandırma ve kazanç olanakları acenteleri desteklemediği takdirde, sağlanılan teknolojik kolaylıklar stratejik hedefi olmayan hoş bir sunum olmaktan öteye gidemiyor.

” 7 /24 saat interaktif bağlantı “

Acentelerin müşteri hizmetleri ve müşteri ilişkileri yönetimine dönük olarak genel müdürlük fonksiyonlarının yapabildiği her şeyi en etkili şekilde yapabiliyor olmaları gerekiyor. Tabi bu ifade geniş bir işlem yelpazesini kapsıyor" diyen Murat Dişçi, konu hakkında şunları kaydetti: “Bir acentenin, müşteri hizmetlerine ilişkin ihtiyaç duyulan bütün işlemleri, tüm dijital olanakları kullanarak 7 gün 24 saat yapabiliyor olması lazım. Tüm bunları yaparken ise akıllı sistemlerin yönlendirmelerini ve desteğini alıyor olmak gerekli. Ayrıca; müşteri kazanma, teklif hazırlama, poliçe onayı ve bunlara bağlı diğer tüm işlemler, mevcut müşterilerin yönetilmesi, hasar, tahsilat, raporlama, kampanya yönetimi ve günlük hayatta ihtiyaç duyulan tüm sorgulama işlemlerinin hızlı, basit ve sonuç odaklı olarak yürütülüyor olması önem arz ediyor. Özetle; acentelerin şirketle kendi aralarındaki işlemleri takip etmesine imkan veren, onları şirket ile 7 gün 24 saat interaktif bağlantıda tutan ve hatta arzu ettikleri bütün yönlendirmeleri almalarını sağlayan bir altyapıda çalışmaları verimli bir sistemin olmazsa olmaz unsurlarını oluşturuyor.” Acentelerin, teknoloji alanındaki gelişmelere paralel olarak kendi gelişimlerine de önem vermeleri gerektiğini belirten Murat Dişçi şu tavsiyelerde bulundu: “Teknoloji, sadece fiyat karşılaştırma amacıyla kullanılan bir platformdan ibaret görülmemeli. Kendini profesyonel bir “sigorta danışmanı” olarak konumlandırmadan, bu mesleği daha çok trafik sigortası fiyat karşılaştırması yaparak sürdürmeye çalışan acentelerin, uzun vadede sigorta sektöründeki geleceği tehlikeye girer. Kaldı ki bu karşılaştırmayı müşteriler de internet üzerinden kendileri yapabilirler. Dolayısıyla burada “sigorta acentesi” olarak tanımladığımız profil, müşterilerin sigorta problemlerini çözme konusunda yeteneklerini sürekli geliştiren, ihtiyaçlarını analiz ederek çözüm sunabilen acenteler… İşte bu yapıya sahip acenteler, bahsettiğim teknolojik araçlara ihtiyaç duyarak bunları etkin şekilde kullanabilirler. Acentelerin teknolojiyi kullanarak kendi müşteri bağlantılarını; fiyat vermek, tekliflendirmek, poliçelendirmek, ödeme almak, poliçeyi yazdırmak ya da paylaşmak yoluyla yeni müşterilere dönüştürebiliyor olmaları gerekiyor. Şirketin acentelerine yönlendireceği müşterileri aynı adımları uygulayarak portföylerine dahil edebilmeleri de bir başka yöntem olabilir. Aynı şekilde mevcut müşterilerinin operasyonel işlemlerini ve takiplerini yapabilecekleri, yenileme, çapraz satış ya da üst satış imkanlarını rahatlıkla kullanabilecekleri bir altyapıda çalışmaları gerekiyor.”

“Vizyonumuz acenteleri güçlendirmek üzerine kurulu”

Dijital satış dönemini acenteleriyle birlikte yaşayacaklarını söyleyen Sompo Japan Sigorta Acenteler Satış Yönetimi ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi şöyle devam etti:
“Sompo Japan Sigorta olarak çalışmayı hedeflediğimiz acente profilini; müşterilerin sigorta sorunlarını çözebilen ve bu konuda kendini devamlı geliştiren, müşteri ihtiyaçlarını analiz ederek yenilikçi çözümler getiren acenteler olarak tanımlıyoruz. Dolayısıyla dijital vizyonumuzu, bu tür gelişime açık acentelikleri güçlendirmek üzerine kuruyoruz. Biz bir acente şirketiyiz ve acenteleri kapsama alanı dışında bırakan formüller içinde olmayız. Eğer “dijital satış dönemi” gelecekse biz de bu süreci acentelerimiz ile birlikte yaşayacağız. Daha iyi fiyat verebilen, daha hızlı hizmet sunabilen, daha pratik ve teknolojik çalışan bir acente yapısıyla acente sigortacılığının en iyi örneklerinden biri olmaya devam edeceğimize inanıyoruz. Sigorta sektörünün öncü ve yenilikçi markası Sompo Japan Sigorta olarak önümüzdeki birkaç yıl içinde acentelerimizin günlük yaşamlarında karşılaştıkları vakaların önemli bölümünü çözebilecek güce ulaşmış olacağız. Dijital alanda yürüttüğümüz çalışmaların, ağırlıklı olarak dijital trendlere dönük altyapı yatırımları olduğunu şimdiden söyleyebiliriz.”

“WEB SİTEMİZDEKİ TEKLİFLER

ACENTELERİMİZ ÜZERİNDEN YAPILIYOR”

Sompo Japan Sigorta Acenteler Satış Yönetimi ve Pazarlama Genel
Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, “Şu anda mevzuata bağlı bir
zorunluluk olarak Sompo Japan Sigorta web sitemizden ciddi adetlerde
fiyat veriyoruz, ancak bu teklifler acentelerimiz üzerinden
poliçelendiriliyor. Bu adetler daha da artsa bile hizmet altyapımız
acentelerimiz üzerine kurulu olduğundan, ilgili müşteri adayları
acentelerimize yönlenecek ve bu trend sonunda yine acentelerimizin
müşteri sayısını artıracak” diye konuştu.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: