Menu

Bilgilendirme Görevi Aslında Sigorta Şirketlerine Düşüyor

MEHMET HÜVVİYETLİ:

Adana Sigorta Acenteleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı

Nasrettin Hoca eşekten düşmüş. “Ah gençlik ah” demiş. Sonra sağa sola bakmış kimse yok. “Ben senin gençliğini de bilirim ya…” demiş. Şimdi bu giriş bizi nereye getirecek derseniz...

haber 12 013 02''Ya Allah aşkına sigorta acenteliği mesleği ile ne zaman güzel bir iş yapıldı'' diye sevinmeye kalmıyor. İşin ayarı ile oynayarak bir anda yapılan güzel iş içinden çıkılmaz hale geliyor. Tam da bu noktada SEGEM ne umutlarla ne güzelliklerle kuruldu. Ama acente mesleğine geldiği noktada çok da katkı koyamayan ''Eh var mı var'' noktasında orada öyle duruyor. Ancak bunu söylerken de ''40 katır mı, 40 satır mı?'' tercihinde de bırakmamalıyız. SEGEM sadece imtihan yapan bir kurum olmaktan çıkıp, belirli periyotlarla, belirli illerde sigortacılıkta son gelişmelerle ilgili bilgilendirme, geliştirme ve seminerler verme noktasında hizmetler üreten acentenin bilgi noktasında ulaşılabilen başvurulan ve çözüm üreten bir yapıya gelmelidir diye düşünüyorum. Fakat bu bilgilendirme ve bilgi tazeleme görevi aslında sigorta şirketlerine de düşüyor.

Şirketler eskiden bizi bilgilendirirdi

10 yıl ve üzerinde mesleğimizi yapan arkadaşlar çok iyi hatırlarlar acentesi olduğumuz sigorta şirketi 3 ya da 6 ayda bir her bölgede tüm acentelerini toplayarak özellikle teknik, satış ve pazarlama konularında gelişen yeni konular hakkında bilgilendirme istişare yapar motivasyon verirdi. Maalesef ki son zamanlarda bu konularla şirketler (özellikle yabancı ağırlıklı) üzerlerine düşeni yapmıyor. Biz acenteler de bu konuda şirketlerimize baskı yapmıyoruz. Sonuç olarak meşhur Bolu Beyi’ne kafa tutan Köroğlu "Delikli Demir icat oldu mertlik bozuldu'' deyiminde olduğu gibi her şeyi dijital ortamdan halledildiğini sanan şirketler Anadolu'ya indiklerinde hiç de öyle olmadığını görecekler. Ancak acenteler artık donanımlı, bilgi yüklü değil. Olanlar da artık maalesef bilgileri yenilenmiş değil. Gerek SEGEM gerekse sigorta şirketlerine çok iş düşüyor. Hadi görelim bakalım.

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: