Tüsaf, ‘Ortak Ses Ve Ortak Tavır’ İle Geleceğe Hazır

haber 08 014 01Merkezini 24 Ekim’de Ankara Kavaklıdere’de açan Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF), 11 Kasım Çarşamba akşamı da Hilton Hotel’de düzenlediği bir toplantı ile hem “Geleceğe Adım Projeleri”ni açıkladı, hem de sektörün ilk ve tek dergisi olan SİGORTACIM’ı tanıttı. Sektörün önde gelen isimleri ile Türkiye'nin birçok noktasından gelen acente derneklerinin katıldığı toplantıda TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, acentelerin iş yapış şekillerini kolaylaştıracak ve onlara kazandıracak gelir getirecek projeleri açıkladı. Büyükçelebi'nin açılış konuşmasıyla başlayan toplantıda, öncelikle yeni yönetimin bir yıllık süreçte gerçekleştirdiği projeler tanıtıldı. Büyükçelebi'nin "ortak ses, ortak tavır" vurgusu yaptığı konuşmasının ardından acentelerin mesleki konumlarını sağlamlaştıracak ve acentelere kazandıracak projeler katılımcılarla paylaşıldı. Ayrıca TÜSAF'ın resmi dergisi olan ve acentelere ait ilk ve tek yayın organı olma özelliği taşıyan SİGORTACIM Dergisi de acentelere tanıtıldı.

POLİÇELERDE YENİ DÖNEM
Büyükçelebi, Kredi Kayıt Bürosu ile yapılan anlaşma çerçevesinde Findeksin finansal ürünlerini satışının acenteler tarafından yapılacağını ve artık poliçelerde kredi notlarının da devreye girdiği bir dönemin başlayacağını ifade etti. "Böylelikle kredi notu yüksek kişilerin poliçe primleri düşük belirlenecek, notu düşük kişiler için yüksek primli poliçeler kesilecek" diyen Büyükçelebi, bu fiyatlama kriterinin birçok üründe kullanılacağını ,bu noktada acentelere kredi notunu artıracak ve sorgulama ürünlerini satabilmelerine olanak tanıyacak kapının açıldığını ifade etti. Acentelerin gelirlerini artıracak bir diğer gelişmenin artık finansal ürünler de satabilecek olmaları olduğunu belirten Büyükçelebi, sigorta acentelerinin Findeks ürünlerini satma yetkisine sahip olacağını söyledi.

SBM SORGULAMA ÜRÜNLERİ SATILABİLECEK
Büyükçelebi, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) ile yapılan sözlü onaylar çerçevesinde sigorta acentelerinin artık SBM sorgulama ürünlerini de sigortalılara sunabileceğini ifade etti. Büyükçelebi, "OtoKontrol 5664 uygulamasıyla yapılan sorgulamaların hepsi artık sigorta acentelerinde ürün olarak satılabilecek. Konuyla ilgili girişimler sonuçlanmak üzere, Geriye bir detaylar ve anlaşmanın imzalanması kaldı" ded

YENİ ÜRÜN MÜJDESİ
Trafik sigortası olup kasko yaptırmayan kesimi sigorta havuzuna dahil edecek yeni bir ürün hazırlandığını belirten Büyükçelebi, "Bu ürün kaskoyu özendirecek, sigortadan pratikte yararlanmayı sağlayacak ulaşılabilir fiyatlı bir ürün olacak. Mini onarım, assistans, hukuksal koruma, ferdi kaza, cam onarım/değiştirme ve avantajlı hizmetler sunan poliçemizde RS Servis ile işbirliğine gittik" dedi.

ÜNİVERSİTELERLE İŞBİRLİĞİ
Sektörün nitelikli eleman açığı olduğunu belirten Büyükçelebi, bu konuda da büyük bir anlaşma yaptıklarını belirtti. Marmara Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi ile yapılan anlaşma sonucunda büyük bir CV havuzu oluşturulacağını ifade eden Büyükçelebi, "Yaptığımız eğitim işbirliği çerçevesinde acenteler eleman arayışlarını bu havuzdan yapabilecek. Ayrıca İŞKUR'un işbaşında eğitim projesiyle mezun olan öğrencilerin acentelere maliyet getirmeden tecrübe kazanmaları ve acentelerinde nitelikli personel ihtiyacı karşılanmış olacak.Ayrıca zorunlu stajların acentelerde yapılmasını sağlayabileceğiz" dedi.

Büyükçelebi, daha önce zorunlu olan ancak sonrasında zorunlu olmaktan çıkarılan Acente Mesleki Sorumluluk Sigortası ile ilgili de çalışma yaptıklarını belirterek, "Sorumluluk sigortalarında başarılı olan AIG Sigorta ile yüksek teminatlı bir Acente Mesleki Sorumluluk Sigorta poliçesi oluşturduk" şeklinde konuştu. Poliçenin teminatlarının 50 bin liradan 1 milyon liraya kadar çıkabildiğini söyleyen Büyükçelebi, teminatların ciro hesaplamasına göre belirleneceğinin de altını çizdi.

ACENTE REHBERİ: 7/24ACENTE.COM
Neosinerji ile 7/24acente.com internet sitesi geliştirdiklerini kaydeden Büyükçelebi, bu siteye acentelerin tüm iletişim bilgilerini girerek kaydolabileceğini belirtti. Büyükçelebi, 7/24acente.com sayesinde tüm sigortalıların istediği acenteyle çalışmayı tercih edebileceğini ifade ederek, "7/24acente.com sigorta sektörünün en kapsamlı web acente rehberi olacak" dedi.

ACENTEM CARD GELİYOR
Büyükçelebi, acentelerin giderlerini uygun koşullarda sağlaması için Acentem Card uygulamasını geliştirdiklerini belirterek, "Acentem Card, acentelerimizin yakıt, kırtasiye, yazılım, donanım ve mobilya gibi masraflarını düşürecek anlaşmalarımızda geçerli olacak" dedi.

TÜSAF 2015'te neler yaptı?
Federasyon 19 Şubat 2015 tarihinde Türkiye unvanını aldı ve Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu olarak faaliyetlerine devam etti.

Kurumsal kimliği oluşturan tüm enstrümanlarda çalışmalar yapılarak yenilenen TÜSAF logosu ile basılı evrakla, zarflar hazırlandı.

Sosyal medya hesapları oluşturuldu ve aktif bir şekilde kullanılmaya başlandı.
İnternet sitesi yenilene çalışmalarına başlandı. Yeni site 1 Aralık 2015 tarihi itibarıyla yayına başlayacak.

Federasyon, Ankara'da kendisine ait bir merkez açtı.

Acentelere ait ilk ve tek dergi olma özelliği taşıyan Sigortacım dergisi Nisan ayı itibarıyla yayın hayatına başladı.

15 ayda 15 şehirde sektör temsilcilerinin katıldığı toplantılar düzenlendi.

TÜSAF'a üye dernek sayısı 26'dan 30'a yükseltildi. Yeni süreçte Kahramanmaraş, Kars, Iğdır, Ardahan, Balıkesir ve Konya dernekleri TÜSAF'a katıldı.

Acentelere sektörel haberleri iletecek bülten sistemi kuruldu.

TBMM, Hazine, SAİK ve sigorta şirketleriyle işbirliği etrafında çalışıldı.

Acentelerin sorunlarını çözecek mevzuat değişiklikleriyle ilgili bilgilendirici çalışmalar yapıldı.
babonline Sigortacılık Portalı ile yapılan anlaşmayla acenteler hesaplı ödeme seçeneğine kavuştu.

Acentelerin kurumsal kimliklerini oluşturması ve tamamlaması için web kurumsallaşma destek projesi hayata geçirilerek alan adı, e-posta hizmetlerinde avantajlar sunuldu. E-imza uygun fiyatla alınması sağlandı. Ayrıca ofis mobilyaları için de anlaşmalar yapıldı.

Kredi Kayıt Bürosu’dan acentelere fırsat!
Geleceğe Adım Projeleri’nin tanıtıldığı organizasyona katılan Kredi Kayıt Bürosu Genel Müdürü Kasım Akdeniz, acentelere ve sektör temsilcilerine yönelik bir konuşma yaptı.
Akdeniz şunları söyledi: “Sigortacılık sektörü nasıl riskleri yönetiyorsa, Kredi Kayıt Bürosu’nun finansal ürünleri hem reel hem de finans sektörünün risklerini yöneterek güçlenmesine hizmet ediyor. Kredi Kayıt Bürosu olarak, yarattığımız inovatif ürünler, hizmetler ile finans ve reel sektöre değer yaratmaya devam ediyor. Türkiye’nin büyüyen değeri ve dünyanın örnek alınan lider kredi bürosu olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Sahip olduğumuz deneyim, altyapı ve insan kaynağı ile özellikle finans sektörüne sunduğumuz ürün ve hizmetleri yaygınlaştırma ve derinleştirme konusunda koyduğumuz zorlu hedefler başta olmak üzere, önümüzdeki dönemde de tüm hedeflerimizi yakalayacağımıza olan inancımız ve heyecanımız tam.

Sektörde bir ilk
Sektörde ilk niteliğindeki işbirliğimizi paylaşmanın heyecanı içerisindeyiz. Sigorta acenteleri, Findeks finansal ürün ve hizmetlerinin bilinirliğine ve satışına katma değer sağlayabilecek en önemli iş ortaklarındandır. TÜSAF ile birlikte hayata geçireceğimiz iş ortaklığı projesi sayesinde Findeks ürün ve hizmetleri için firmalar ve bireyler tarafındaki farkındalığın artırılmasını hedefliyoruz.

Acenteler ek prim kazanabilecek
Findeks ile iş birliği sağlayacak sigorta acentelerimiz, Findeks.com üzerinden sunulan paketlerin gerçek kişi veya tüzel kişilere satışını sağlayacaklar. Paket satışını gerçekleştiren acentelerimiz, belirlenen tutarda satış payı elde ederken, aylık satış hedeflerine ulaşmaları halinde ilave prim geliri de kazanabilecekler. Kredi notunun sigorta ürün fiyatlandırmasında kullanılması dünyada varlığı bilinen bir gerçek. Kredi Kayıt Bürosu olarak biz de Türk sigorta şirketlerinin fiyatlandırmalarını finansal temellendirmeye dayandırabilecekleri yepyeni, güçlü ve bilimsel bir argüman sağlayarak sektöre yön vermeyi hedefliyoruz. Bu bağlamda sigorta şirketleriyle bugüne kadar sürdüğümüz iletişimin ışığında gerçekleştirdiğimiz analizler ile bireylerin hasar ve fraud ihtimali ile kredi notları arasında doğrusal bir trend olduğunu tespit ettik. Bu sayede hasar oranı arttıkça kredi notunun azaldığı sonucuna varmış olduk. Yapmış olduğumuz bu araştırmanın sigorta şirketlerinin müşterilerini diğer tüm kriterlerin yanında hasar ve fraud ihtimaline göre de fiyatlandırmalarına olanak sağlayacağına inanıyoruz. Önümüzdeki günlerde de bu çalışmayı bilimsel bir analiz haline getirerek sektöre sunmayı hedefliyoruz. Sigortacılık sektörü müşterilerinin acenteler sayesinde Kredi Kayıt Bürosu ürünlerini kullanma kararını alması da bu değişimin tamamlayıcısı niteliğinde olacak”. Kredi Kayıt Bürosu hizmetleri tüm sektörler tarafından kullanılmaya başlandığında karar süreçlerinin kısalacağından, risklerin azalacağından ve işlemlerin daha güvenli yapılacağından kuşkumuz yok.”


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: