Sigorta Acenteleri Bu Pazarda Mutlaka Olmalı

SELİM BALIKÇI

Yeni dünya düzeninde satış alternatifleri olabildiğince çoğalıyor. O bildik esnaf kültürü belli bir süre sonra kendini robotik sistemlere devredecek gibi görünüyor.
Dünya bu şekilde evrilirken Türkiye'nin bunun dışında kalması beklenemez. Bence insanlarımızın en çabuk kabul ettiği şey teknolojik aletler ve onların hayatımıza kazandırıldığı kolaylıklar. Şimdi bile birçok insan hemen her ihtiyacını internetten satın alıyor. Market alışverişinden, kombi alımına, yemek siparişinden kıyafet alımına kadar her şeyi karşılaştırmalı ve en uygun fiyata alma imkanına sahip. Peki tüm sektörler bu şekilde kendini e-ticarete odaklanmışken sigortacılık gibi teknolojiyi en üst seviyede kullanan bir sektörün bunun dışında beklenilebilir mi?
Tabiki hayır...
Sigorta şirketlerinin hemen hepsi bu şekilde bir satış için altyapılarını hazırlamış durumdalar.
Peki gariban acente bu filmde kendisine nasıl bir rol bulacak?
Mevcut durumda bir acentenin kendini dijital satışa hazırlaması ve satışa geçmesi mümkün görünmüyor.
Bunun birçok nedeni var.
1- Online satış yapılabilmesi için ciddi altyapısı olan bir web sitesine ve yazılıma ihtiyaç var.
Yapılan araştırmalarda bu şekilde bir web sitesinin ve yazılımın kurulması 300.000 TL civarında maliyeti var.
Sonrasında güncellemeler ve sistem sorunlarını takip edilmesi içinde yıllık 30.000 TL civarında bir bütçe gerekiyor.
2-Peki yazılımı yazdırdık web sitesini kurduk iş bitti mi?
Online pazarda yer bulmak için potansiyel müşterilerine ulaşmak o kadar da kolay değil.
Bunun içinde minimum yıllık 50.000 TL civarında bütçe ayırmanız gerekli.
3- Satış öncesi hizmet için en az iki personel, satış sonrası hizmet için en az iki personel derken yıllık 60.000 TL de personel gideri olarak ayırmak gerekiyor.
4- Artık her şeyimiz hazır. Web sitesi, yazılım, personel, potansiyel müşterilerimizde bizi bekliyor. Durun daha yeni başlıyoruz. İşin en zor kısmını sona bıraktım. Online satış yapabilmeniz için çalıştığınız sigorta şirketinin size özel bir web servis hattı açması gerekiyor. Bu izni alabilmiş acente sayısı sanırım iki elin parmaklarını geçmez. Genelde brokerlere hemen verilen bu hizmet acenteye gelince biraz zor veriliyor.
Kaba bir hesapla 450.000 TL civarında bir yatırım yaparak o sonsuz dijital satış dünyasında yerini aldınız. Bunun geri dönüşü yılları alacaktır. Sigorta acentelerinin bırakın yıllar sonra geri dönüşü olacak bir yatırıma gitmeyi her geçen gün düşen gelirleri ile yaşam mücadelesi verirken bu yatırımı aklından bile geçiremez.

Teknoloji gelişiyor

Bu durumda iş ortağımız şirketlerin yaptıkları dijital yatırımları acenteleriyle paylaşmaktan, acentelerini hem reel hem de sanal pazarda büyütmekten başka çare görünmüyor.
Teknoloji her gün inanılmaz bir hızla gelişiyor. Artık facebook üzerinden bile satış yapılabilecek sistemler geliştiriliyor. Sigorta acenteleri için saydığım yatırımların hiç birini yapmadan sadece sigorta şirketinizin size açacağı bir web servis ile online satışta yerinizi alabileceksiniz. Bu konunun tüm meslektaşlarımıza fayda sağlaması açısından TÜSAF olarak bu şekilde satışa imkan tanıyacak bir yazılım firması ile görüşme halindeyiz. Çok yakında tüm meslektaşlarımız facebook üzerinden 7/24 online satış yapabilecekleri imkanlara kavuşmuş olacaklar.
Dijital pazar uçsuz bucaksız ve sonu gelmeyecek bir serüven.
Sigorta acenteleri mutlaka bu pazarda olmalı. Bunun için bugünden kendilerini bu pazara odaklamalı ve gerekli altyapı çalışmalarına başlamalıdır. Yarın çok geç olabilir.

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: