Menu

Gelenekseli Koruyan Dijital Sigortacılık

CAN SERDAR ÖNEY

Komisyonların düşürülmesi, acenteler arası kıyasıya rekabet, haksız fesihler, portföy mülkiyeti, fiziki şartlar derken şimdi “nur topu” gibi bir sorunumuz daha var: Yeni nesilin ödeme alışkanlıkları…

Şirketlerin küresel bağlamda sigorta ürünlerini internetten satma istekleri artık yadsınamaz bir gerçek. Buna bir de hükümetin şeffaflık ilkesi eklenince gelinen noktada acentelerin yakın zamandaki en büyük rakibi internet sigortacılığı gibi görünüyor. Peki, gerçekten tehdit mi? Acenteler kendilerini bekleyen bu tehlikenin farkında. Yeni dünya düzeninde teknolojinin nimetlerinden faydalanmak tüketicinin tabii ki en doğal hakkı. Ancak, sistem poliçeyi sadece kağıttan ibaret, tüketicinin el ile tutulan sıradan bir ürünü sanal ortamda kolaylıkla elde edilen bir ihtiyaçmış gibi pazarlamak üzerine kurguluyor, Oysa ki kimyası güven esasına dayalı sigorta sektörü için süreç tam da bu noktada tıkanacak.

Acente gerçeği

İlerleyen dönemde teminat farklılıkları tüketicinin ihtiyacına ayak uyduramaz, ihtiyaca göre fayda yaratamaz; en önemlisi de hasar durumunda sigortalı muhatap bulamaz ise iletişimsizlik sektörün imajını büyük oranda zedeleyecek ve acente gerçeği tekrar gündeme getirecektir
Evet…
Bizde olan ve hiç bir dijital gerçeğin önüne geçemeyeceği farkımız tam da bu kısımda gizli…
Hizmet...
Ulusal sermaye unutmamalıdır ki biz Orta Doğu coğrafyasındayız . Örflerimiz ve ananelerimiz ile birbirimize bağlıyız... İnsanımız dokunmayı, ses duymayı, tanımayı ve tanışmayı ister.
Bu durumun en belirgin ispatı da en uzun süreli yaşayan poliçelerin mevcut kanalının acenteler olması gerçeği ile sabittir.

Bu reaksiyona entegre olunmalıdır

Peki olması gereken nedir?
Acenteler ivedilikle dijital satışın içinde olmalıdır. Bu duruma karşı aksiyon almak yerine bu reaksiyona entegre olmalıdır.
İnternet pazarında parsadan pay almalı, sanal ortamın getirisi olan müşteri datasını satışa çevirmeli, internette ürün arayışında olan insanımızı bu kanal üzerinden yakalayıp, ofislerine çekmeli, uzman kadroları ile çağın gerekliliğinin en büyük kozu olan geleneksel düzenine monte ederek ilerlemelidir. Bunun için kanun yapıcıların odaklanması gereken durum ise acentelerin en basit yol üzerinden kolayca bu mevzuata ulaşabilmesini, küresel sermaye ile rekabet koşullarımızın eşitlenmesini sağlamaktır. Çatı kurumlarımızın, mesafeli satış sözleşmelerini, mevzuata dair ödenmiş sermaye yapılarını, web servislerinin acentelere açılmasının dizaynı gibi internetten poliçe satışının acentelerin de ulaşabilecekleri gerçek bütçelere uyarlanması hususunda tüm lobi faaliyetlerini harekete geçirmek en büyük başarısı olacaktır. Bu tüketicinin hakkı olduğu kadar sektörün de bize olan borcudur. Şartlar eşitlenir ise kazanan hem tüketici hem de sektör olacaktır. Böylece göz ardı edilen acentelerin de gerçek gücünün sahada rakipsiz olduğu ispatlanacaktır. İnternet üzerinden poliçe satmanın uçak bileti satmak ile aynı şey olmadığının, konu Pazar payı artırmak ise pazarlamacının kim olduğunu hatırlatmak sanal mağazalarda da tezgahtarının acenteler olması gerekliliğini göstermek mecburiyetindeyiz.
Gelenekseli koruyan yeni nesil sigortacılığa
hoş geldiniz…

Yazarlar

  • Jun 05 , 2017

    MUSTAFA NAZLIER

    Sigorta Eksperi

    Tüm sektör aktörleri sigorta eksperlerinden eşit olarak aynı kalitede düzenli hizmeti alabilmelidir. Bunu sağlamanın tek yolu eğitim ve bilginin güvenli olarak istikrarlı biçimde eksperler tarafından tüm paydaşlarına bağımsız ve tarafsız sunulabilmesidir.

  • Jun 02 , 2017

    M. JALE BAYAV

    TÜSAF Yönetim Kurulu Üyesi

    Geçmişteki hatalarımız, geleceğimize yön veren en iyi derslerdir aslında, önemli olan hataları görebilmek ve kabullenebilmek cesareti ve olgunluğu ile kendimizi yenilememizdir.
    Hayatta ya Bey olacaksın ya Paşa, ya Ağa olacaksın ya da Maşa…

  • Jun 02 , 2017

    ADNAN ÇELİK

    Parametre

    Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri 718 milyar lirayı aştı. Borsa İstanbul'da en yüksek piyasa değerine sahip şirket, 41,1 milyar lira ile Koç Holding olurken, onu Garanti Bankası, Akbank ve İş Bankası izledi.

  • Jun 02 , 2017

    HANİFE KARAMUSTAFAOĞLU

    Eğitim

    Birçok işi halletmeye çalışıp yine de hiçbirini tamamlayamıyorsanız ya da sabah erkenden işe gittiğiniz halde hâlâ verimli çalışamadığınızı düşünüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. Amacınız iş hayatında üretkenliğinizi artırmak ise işte uygulamanız gereken 5 madde...
    Üst üste yapılan toplantılar, ardı arkası kesilmeyen mailler ve yapılacak işlerin birikmesi… Gün boyu çalışıyor, öğle tatillerinden feragat ediyor, hatta mesaiye kalıyor fakat yine de bir türlü işlerinizi bitiremiyorsanız, modern çalışma hayatının en büyük sıkıntılarından biri olan “verimsiz çalışma kriziyle” karşı karşıyasınız demektir. Ancak gün içerisinde üretkenliğinizi etkileyen durumları öğrenerek ve gerekli önlemleri alarak daha verimli çalışmanız mümkün. İşte iş hayatında üretkenliğinizi artıracak 5 yöntem:

  • Jun 02 , 2017

    HASAN ALİ GÖZÜKARA

    Otoacente

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen "İstanbul Autoshow" kapılarını ziyaretçilere açtı. Bu yıl "Geleceğe Yakından Bakın" sloganıyla gerçekleştirilen fuar 21-30 Nisan tarihlerinde açık kaldı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen fuarda, bu sene aralarında daha çok Türkiye'de üretim yapan firmaların bulunduğu otomotiv markaları yeni modellerinin lansmanlarını gerçekleştirdi.
    Bugünün ve geleceğin teknolojilerinin sergilendiği fuara, Alfa Romeo, Aston Martin, Dacia, DFSK, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Lexus, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Smart, Ssangyong ve Toyota katıldı. Fuarda, otomotiv markalarının yanı sıra, teknoloji, inovasyon, bilişim, aksesuar ve yan sanayi firmaları, sivil toplum örgütleri ve basın kuruluşları da yer aldı.


tsrsb   dask   sigortacili   sigorta_gov   tsev    sigorta bilgi merkezi    sigorta tahkim komisyonu    guvencehesabi

Showcases

Background Image

Header Color

:

Content Color

: